Hozan Dino BİYOGRAFİM


1969 yılında Ardahan iline bağlı Hoçwan -Xewiskar(Köprücük) köyünde doğmuşum.İlk ve orta öğrenimimi Hoçwan-Hasköy de tamamladım. Ardindan Gümüşhane ögretmen okulunu kazandım. Henüz okulu bitiremeden son sınıfta ayrılmak zorunda kaldım. Küçük yaşlarda müzikle tanışmamdan dolayı ,müzik hep hayatımın bir parçası oldu. Okul yıllarım boyunca müzikle uğraşım devam etti.Ta ki ailece İstanbul'a göç edene dek…

Istanbul'da amatörce MKM (Mezopotamya Kültür Merkezi) bünyesinde çalışmalara katıldım.Ancak, ekonomik nedenlerle çalışmalara bir süre ara vermek zorunda kaldım.

O sırada Türkiye'de adı konulmamış bir savaş sürmekteydi ve ben de payıma düşeni almıştım.1995 tarihinde, yasadışı örgüte yardım ve yataklıktan gözaltına alındım. Daha sonra serbest bırakıldım.

Türkiye'de siyasal çalkantıların oldugu bir dönemde sanatsal çalışmalarımı yürütemeyeceğimi anlayınca 1998 tarihinde yasadışı yollardan Türkiye'den ayrılarak Hollanda devletinden iltica talebinde bulundum.

Sanatsal çalışmalarımı Kürt müziği üzerinde yoğunlaştırarak , Mir ve Kom Müzik yapım da ikisi solo ,biri karışık olmak üzere , toplam üç albüm yaptım. Söz ve müziği bana ait olan bu albümlerimin yani sıra 4.albüme ilişkin çalışmalarım da devam etmektedir.

0 yorum:

Heval

Kurdish Music