Batmanlı kadınlar anadillerini her alanda konuşmak istiyor

TZPKurdi'nin başlatmış olduğu 'Êdî Bes e ana dilimde eğitim istiyorum' kampanyasına destek veren Batmanlı kadınlar, kendi ana dillerini kamu kurum ve kuruluşları başta olmak üzere yaşamın her alanında rahatça kullanmak istediklerini belirterek, dillerin farklılık ve zenginlik olduğunu söyledi.

TZPKurdi'nin başlatmış olduğu 'Êdî Bes e ana dilimde eğitim istiyorum' kampanyası çeşitli eylem ve etkinliklerle devam ediyor. Yapılan temsili Kürtçe dersler ile Kürt dilinin eğitim dili olması istenirken, kampanyaya her kesimden destek geliyor. Kürt dili üzerinde baskıcı politikalar uygulandığını belirten Batmanlı kadınlar, anadilde eğitim ve özgürlük hakkı istedi. Kürt dili üzerindeki baskılara dikkat çeken Emine Güneş, Türkiye'de Kürtlerden başka herkesin dilini rahatça kullanabildiğini söyledi. Kürt dilinin baskı altında olduğunu dile getiren Güneş, 'Biz dilimizin özgür olmasını istiyoruz' dedi. Bir çocuğunun cezaevinde olduğunu ve görüşe gittiklerinde Kürtçe konuşamadıklarını belirten Güneş, hastaneye gittiklerinde de sorunlarını dile getirmemekten şikayetçi.

'Sorun Kürtçe'yi unutturma ile çözülmez'

Sorunun Kürtçe'yi unutturma çabası ile çözülemeyeceğini vurgulayan Güneş, Kürt sorununu çözülmesi ile dil sorunlarının çözüleceğini söyledi. Kürt dili üzerinde baskı uygulandığını ifade eden Ayşe Aktaş ise şunları belirtti:

'Cezaevine görüşe gidiyoruz. 'Kürtçe konuşmayın' diyorlar. Çocuklarımızla konuşamadan cezaevinden evimize geri dönüyoruz. Hastaneye gidiyoruz kendi derdimizi anlatamıyoruz. Derdimizi anlatamadan geri dönüyoruz. Çocuklarımız torunlarımız okula gidiyor ancak onlarda Türkçe eğitim görüyorlar ve çok zorlanıyorlar. Kendi dillerinde eğitim göremiyorlar.'

'Kürtçe eğitim istemek hakkımız'

Anadilde eğitim hakkının meşru, doğal ve evrensel bir hak olduğunu dile getiren Sultan Yıldız, çocuklarının kendi dillerinde eğitim görmediğini ve bu yüzden derslerinin iyi olmadığını söyledi. Kürt dilinin yasakçı zihniyetle engellenmek istendiğini dile getiren Yıldız, şunları ifade etti:

'Biz kendi dilimizle yaşamın her alanında yaşamak istiyoruz. Anadilde eğitim istiyoruz. Tercüman olmadan hastaneye gidemiyoruz kendi dilimizle resmi dairelerde konuşamıyoruz. Çocuklarımız kendi dillerinde eğitim göremiyorlar. Bu bir adaletsizliktir. Yıllardır Kürtler inkar ve imha politikalarıyla sindirilme çalışılmış. Ancak hiç bir güç bizi sindiremez. Biz kendi dilimizle konuşmaya devam edeceğiz. Dil farklılıktır zenginliktir ancak devlet bu farklılık ve zenginliği ortadan kaldırmak istiyor. Bunlar Türkiye'nin dostu değil düşmanıdır.'

'Dilimiz varlığımızdır'

Kürtlerin tüm yaşam alanlarında kendi dillerini konuşma hakkı tanınmadığını ifade eden Menfiat Çelik, 'Dilimiz varlığımızdır dilimizi kaybetmemiz Kürtlerin tarihten silinmesi anlamına gelir. Biz sonuna kadar dilimizle kültürümüzle yaşayacağız. Kendi ülkemizde yabancı gibiyiz' diye konuştu. Kendi dilini rahatça konuşamadığını belirten Taybet Kaya, Nuriye Balta ve Fatma Yıldırım isimli kadınlar da anadilde eğitim hakkı istedi.

BATMAN (DİHA)

0 yorum:

Heval

Kurdish Music